Not signed in (Sign In)

Commencer une discussion

Annoncer un événement

Proposer une release

🍍 Ananas It !En savoir plus

Une discussion au hasard !

TV Incongrue

Zap! | Plein écran

Pinacothèque

Alternatives

Voir la galerie de la discussion

Vanilla 1.3.0 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Bienvenue sur le forum des musiques incongrues

Ce que vous allez trouver ici :

Cerise sur le gâteau, vous pouvez très facilement apporter votre contribution à tout ça. Pour ce faire, le mieux est encore de vous connecter ou de vous inscrire :)

Enfin, vous pouvez nous contacter directement à l'adresse email : contact (CHEZ) musiques-incongrues (POINT) net

    •  
      CommentAuthorpierstu
    • CommentTimeMay 14th 2013 edited
     permalink

    via Glafouk
    http://soundcloud.com/8gb/amiga-acid-mixtape-vol-1

    Little mixtape I recorded live using my two Amigas (one A1200 and one A600) and custom software in development by h0ffman/Unstable Label. There's nothing else on this mix, straight from the Amigas to the mixer to your ears! The wonders you can do with 2MB of RAM, huh?

    It's made in one live shot except for when I forgot to put a new track and I had to make a little cut. You'll notice :P Sorry about the mistakes, the software is still a bit temperamental and at times hard to control.

    Tracklist:
    ------------------------------------
    01 - ADR Design - Drop The Bass II
    02 - Biglupu - Plastik Buttons
    03 - Kure - The Funky 303 Drive
    04 - Plauze - Acid Fever
    05 - Kure - Ultraviolent Dreams
    06 - Slice - AMG-303
    07 - Substance - 101-versus-909
    08 - Noisy Abdul - Drunk House
    09 - Marc - Acid Attack
    10 - Spot - Break the Box
    11 - Substance - Rhythm of Acid
    12 - Substance - TB303 Funks Up TR808
    13 - Juice - Scenewars

    Big ups to all the original composers for making such fantastic tunes on such a great machine!!

    •  
      CommentAuthormbertier
    • CommentTimeMay 14th 2013
     permalink

    héhé j'allais la poster :)

    •  
      CommentAuthorpierstu
    • CommentTimeMay 14th 2013
     permalink

    En boucle, et ayant mis les pieds dans une démo deux fois dans ma vie, et n'ayant pas vu beaucoup d'ordinateurs à cassette, je déborde de questions techniques reloues pour lesquelles Wikipédia n'a rien pu faire:

    - Les basslines n'ont globalement pas l'air de sortir d'une puce FM, et le filtre parvient quand même à grincer pas mal. J'aimerais bien savoir d'où vient ce mystère, et si le filtrage se séquençait par CC via le tracker, ou si mes sens sont tout à fait abusés et qu'en fait c'est un mix de séquences qu'il interprète en partie sur ses racks (ce qui explique le mystère des sons de 909, ou alors ce sont des samples?),

    - Les capacités de la FM qui sortent de la SID (qu'on entend, il me semble, que sur des plateformes de MODeux!) sont tout à fait pertinentes maintenant, pourquoi cette course au DX7 et autres chez les FMistes alors que ce dernier a l'air autrement plus stéréotypé et que la SID semble offrir davantage de possibilités d'opérations ou de routing, vu ce qu'on entend dans le mix? J'imagine que ça n'a rien à voir non plus avec un SIDstation,

    - quelqu'un peut me traîner dans une démo à Paris histoire que j'en voie davantage?

    Merci!

    Bonus hors-sujet:
    http://www.youtube.com/watch?v=nwn8Yx17UUc
    un atari séquence un sampleur cauchemardesque!
    Une minute de silence pour les litres de café ingérés, milliers de clopes fumés, et tonnes de cheveux arrachés pendant le trim et le slice des samples et leur séquençage

    •  
      CommentAuthorglafouk
    • CommentTimeMay 14th 2013 edited
     permalink

    Bah c'est que j'capte pas trop la langue que tu parles, mais avec le peu que j'ai compris je t'inviterais à tenter cette bête expérience :

    - taper les titres un a un dans google
    - choper ainsi les .mod originaux (y'a masse de site qui les hébergent, assez facile à pécho / d'ailleurs nombreux sont dans la liste "acid" de mazemod, dispo en mp3 du coup)
    - les ouvrir avec Renoise (ou un autre tracker PC qui lis bien les .mod)
    - analyser comment qu'ils sont branlés

    Vu que c'est du .mod principalement composé sous Protracker, c'est "forcément" 100% du sample, modifié à la lecture via la colonne de "command" (les fameux si je fais D05 ça fait "pchoup", si je fais C05 ça change le volume, etc etc etc). Y'a aucun son à priori en .mod qui est "synthétisé" en attaquant la puce "directement" pour qu'elle sorte un truc (pour ça faut plus aller du coté de FutureComposer qui lui sort des machins comme ça).

    Voilà si jamais ça t'as débroussaillé quelques trucs, s'tout s'que j'peux faire vu que j'y capte rien...

    [edit] Après il cause qu'il les lis avec un autre soft, mmmm... Peut être qu'avec son bazar, il modifie et ajoute des trucs... Faudrait comparer les .mod originaux lu par un tracker "straight" et ceux de son mix pour être bien sûr...

    •  
      CommentAuthorglafouk
    • CommentTimeMay 14th 2013
     permalink

    Ah et s'non, l'Amiga il a pas de SID, sa puce à lui c'est la mère Paula...

    "Paula has four DMA-driven 8-bit PCM sample sound channels. Two sound channels are mixed into the left audio output, and the other two are mixed into the right output, producing stereo audio output. The only supported hardware sample format is signed linear 8-bit two's complement. Each sound channel has an independent frequency and a 6-bit volume control (64 levels). Internally, the audio hardware is implemented by four state machines, each having eight different states.

    Additionally the hardware allows one channel in a channel pair to modulate the other channel's period or amplitude. It is rarely used on the Amiga due to both frequency and volume being controllable in better ways, but could be used to achieve different kinds of tremolo and vibrato, and even rudimentary FM synthesis effects.

    Audio may be output using two methods. Most often, DMA-driven audio is used. As explained in the discussion of Agnus, memory access is prioritized and one DMA slot per scan line is available for each of the four sound channels. On a regular NTSC or PAL display, DMA audio playback is limited to a maximum output rate of 28867 values per channel (PAL: 28837) per second totaling 57674 (PAL: 57734) values per second on each stereo output. This rate can be increased with the ECS and AGA chipsets by using a video mode with higher horizontal scan rate.

    Alternately, Paula may signal the CPU to load a new sample into any of the four audio output buffers by generating an interrupt when a new sample is needed. This allows for output rates that exceed 57 kHz per channel and increases the number of possible voices (simultaneous sounds) through software mixing.

    The Amiga contains an analog low-pass filter (reconstruction filter) which is external to Paula. The filter is a 12 dB/oct Butterworth low-pass filter at approximately 3.3 kHz. The filter can only be applied globally to all four channels. In models after the Amiga 1000, the brightness of the power LED is used to indicate the status of the filter. The filter is active when the LED is at normal brightness, and deactivated when dimmed (on early Amiga 500 models the LED went completely off). Models released before Amiga 1200 also have a static "tone knob" type low-pass filter that is enabled regardless of the optional "LED filter". This filter is a 6 dB/oct low-pass filter with cutoff frequency at 4.5 or 5 kHz.

    A software technique was later developed which can play back 14-bit audio by combining two channels set at different volumes. This results in two 14-bit channels instead of four 8-bit channels. This is achieved by playing the high byte of a 16-bit sample at maximum volume, and the low byte at minimum volume (both ranges overlap, so the low byte needs to be shifted right two bits). The bit shift operation requires a small amount of CPU or blitter overhead, whereas conventional 8-bit playback is almost entirely DMA driven. This technique was incorporated into the retargetable audio subsystem AHI, allowing compatible applications to use this mode transparently."

    •  
      CommentAuthorglafouk
    • CommentTimeMay 14th 2013
     permalink

    Ah et puis bah... MAZEMOD !!!! http://www.mazemod.org/

    •  
      CommentAuthormbertier
    • CommentTimeMay 14th 2013 edited
     permalink